نکات پیش از آزمون
2 1400/10/30 01:16 ب.ظ 0 1133
نکاتی که حتما باید بدانید

نکات پیش از آزمون

آماده شدن برای امتحانات؟ با این ده نکته برتر مطالعه بهترین فرصت را به خود بدهید و سعی کنید استرس به شما وارد نشود! به یاد داشته باشید: شما این توانایی را دارید.

به خودتان زمان کافی برای مطالعه اختصاص دهید


مطالعه را برای لحظه آخر نگذارید. در حالی که به نظر می‌رسد برخی از دانش‌آموزان در لحظه‌های آخر به شدت موفق می‌شوند، به طور گسترده پذیرفته شده است که (برای اکثر ما) این بهترین راه برای نزدیک شدن به امتحان نیست. برای کمک به مدیریت زمان خود، یک جدول زمانی برای مطالعه خود تنظیم کنید. تعداد امتحانات و روزهایی که باید در آن شرکت کنید را بنویسید. سپس مطالعه خود را بر اساس آن سازماندهی کنید. ممکن است بخواهید به برخی از امتحانات زمان بیشتری نسبت به سایرین اختصاص دهید، بنابراین تعادلی را پیدا کنید که با آن احساس راحتی کنید.

فضای مطالعه خود را سازماندهی کنید


مطمئن شوید که فضای کافی برای انتشار کتاب های درسی و یادداشت های خود دارید. آیا نور کافی دارید؟ آیا صندلی شما راحت است؟ آیا بازی های رایانه ای شما دور از چشم هستند؟

سعی کنید از شر همه عوامل حواس پرتی خلاص شوید و مطمئن شوید که تا حد امکان احساس راحتی می کنید و می توانید تمرکز کنید. برای برخی از افراد، این ممکن است به معنای سکوت تقریبا کامل باشد، برای برخی دیگر، موسیقی پس زمینه کمک می کند. برخی از ما برای تمرکز به همه چیز کاملاً مرتب و منظم نیاز داریم، در حالی که برخی دیگر در یک محیط به هم ریخته تر رشد می کنند. در مورد آنچه برای شما مفید است فکر کنید و برای درست کردن آن زمان بگذارید.

از نمودارها و نمودارهای جریان استفاده کنید


هنگام بازنگری و مرور، وسایل کمک بصری می توانند واقعا مفید باشند. در شروع یک موضوع، خود را به چالش بکشید تا همه چیزهایی را که قبلاً در مورد یک موضوع می‌دانید بنویسید - و سپس نقاط ضعف را برجسته کنید. نزدیکتر به آزمون، یادداشت های تجدید نظر خود را در نمودارهای یک صفحه ای متراکم کنید. سپس بیان ایده های خود در این قالب کوتاه می تواند به شما کمک کند تا به سرعت همه چیزهایی را که در طول امتحان باید بدانید را به یاد آورید.

آزمون های سال های قبل را تمرین کنید


یکی از موثرترین راه‌ها برای آماده شدن برای امتحانات، تمرین نسخه‌های گذشته است. این به شما کمک می کند تا به قالب سوالات عادت کنید، و - اگر خودتان وقت بگذارید - همچنین می تواند تمرین خوبی برای اطمینان از صرف زمان مناسب برای هر بخش باشد.

پاسخ های خود را برای دیگران توضیح دهید


والدین و برادران و خواهران کوچکتر نباید در زمان امتحان آزاردهنده باشند. از آنها به نفع خود استفاده کنید. پاسخ یک سوال را برای آنها توضیح دهید. این به شما کمک می کند تا آن را در ذهن خود روشن کنید، و همچنین نقاطی را که به کار بیشتری نیاز دارید برجسته کنید.

گروه های مطالعه را با دوستان سازماندهی کنید


با دوستان برای یک جلسه مطالعه دور هم جمع شوید. شما ممکن است سوالاتی داشته باشید که پاسخ آنها را داشته باشند و بالعکس. تا زمانی که مطمئن شوید که برای مدت زمان توافق شده روی موضوع متمرکز می شوید، این می تواند یکی از موثرترین راه ها برای به چالش کشیدن خودتان باشد.

به طور منظم استراحت کنید


در حالی که ممکن است فکر کنید بهترین کار این است که تا حد امکان ساعت‌های بیشتری مطالعه کنید، این در واقع می‌تواند نتیجه معکوس داشته باشد. اگر برای یک ماراتن تمرین می کردید، 24 ساعت شبانه روز تلاش نمی کردید. به همین ترتیب، مطالعات نشان داده اند که برای حفظ طولانی مدت دانش، استراحت منظم واقعا کمک می کند.

هر کس متفاوت است، بنابراین یک روال مطالعه ایجاد کنید که برای شما مفید باشد. اگر صبح بهتر مطالعه می کنید، قبل از استراحت در وقت ناهار، زود شروع کنید. یا، اگر در شب بازدهی بیشتری دارید، زودتر یک استراحت بزرگتر انجام دهید تا بعد از ظهر آماده باشید.

سعی کنید به جای اینکه روی کتاب های درسی خود خمیده باشید، از اینکه بیرون از نور خورشید لذت می برید، احساس گناه نکنید. به یاد داشته باشید ویتامین D برای داشتن مغزی سالم مهم است.

میان وعده غذای مغز


ممکن است احساس کنید سزاوار یک خوراکی هستید یا زمانی برای آشپزی ندارید، اما آنچه می خورید واقعاً می تواند بر سطح انرژی و تمرکز تأثیر بگذارد، بنابراین از غذاهای ناسالم دوری کنید. با انتخاب غذاهای مغذی که ثابت شده به تمرکز و حافظه کمک می کنند، مانند ماهی، آجیل، دانه ها، ماست و زغال اخته، بدن و مغز خود را به خوبی تامین کنید. همین امر در روز امتحان نیز صدق می کند - قبل از امتحان یک وعده غذایی خوب بخورید، بر اساس غذاهایی که باعث آزاد شدن آهسته انرژی در سراسر بدن می شود. شکر ممکن است جذاب به نظر برسد، اما سطح انرژی شما یک ساعت بعد سقوط می کند.

روز امتحان خود را برنامه ریزی کنید


مطمئن شوید که همه چیز را به خوبی قبل از امتحان آماده کرده اید . آن را به روز قبل رها نکنید تا ناگهان متوجه شوید که ابزار یا چیزی را که قرار است بیاورید را نمی دانید. تمام قوانین و الزامات را بررسی کنید و مسیر و زمان سفر خود را برنامه ریزی کنید. در صورت امکان، آزمایشی از سفر انجام دهید. اگر نه، دستورالعمل های واضح را بنویسید.

بررسی کنید که چقدر طول می کشد تا به آنجا برسید. سپس مقداری زمان اضافی کنار بگذارید. شما واقعاً نمی‌خواهید که در نیمه راه بدوید و یا از گم کردن مسیر خود احساس ضعف کنید، وارد شوید. همچنین می‌توانید برنامه‌هایی برای سفر به امتحان با دوستان یا همکلاسی‌های خود داشته باشید، البته تا زمانی که بدانید که آنها احتمالاً وقت‌شناس هستند.

نوشیدن مقدار زیادی آب


به عنوان آخرین نکته، به یاد داشته باشید که هیدراته بودن برای مغز شما ضروری است تا بهترین عملکرد خود را داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که در طول دوره تجدید نظر و همچنین در روز امتحان به مقدار زیادی آب بنوشید.

موفق باشید!



نظر شما :
  

  • آدرس پست الکترونیکی شما نمایش داده نخواهد شد.
  • نظر شما پس از تأیید قابل نمایش خواهد بود.